Reclame-uitingen
Welstandscriteria voor reclame-uitingen in sport- en recreatiegebieden
Sportterreinen en recreatiegebieden zijn veelal in een 'groene' omgeving gesitueerd. Het aanbrengen van reclames niet gericht op het complex zelf is slecht passend en niet aanvaardbaar. Naamreclame voor de sportvereniging of het recreatiegebied zelf is in verband met de bereikbaarheid van het betreffende terrein wel mogelijk, mits deze aanduidingen qua maat, vormgeving en kleurstelling zijn afgestemd op het karakter van de omgeving.
Voor reclame-uitingen in sport- en recreatiegebieden gelden daarom de volgende welstandscriteria:
plaatsing
- Maximaal twee reclame-uitingen per gebouw zijn toelaatbaar, mits geplaatst evenwijdig aan de gevels;
- Reclameborden rondom sportvelden moeten naar het veld zijn gericht.
maatvoering
- Maximum oppervlak voor gevelreclame 1.00 mē.
vormgeving
- Niet uitgevoerd in felle en/of contrastrijke kleuren.